środa, 3 września 2014

Cymeon XXX - Free Your Mind, Free Your Body.

W 2011 roku ukazało się długo oczekiwane wydanie kultowego Cymeon X na winylu.
Ja zakupiłem ten placek kilka miesięcy temu na wrocławskim "Punk Pikniku".
Jak podaje Discogs zostało wytłoczonych 600 sztuk: 300 na  czarnym i po 150 na zielonym oraz czarnym wosku.
Pierwotny materiał został poddany  remasteringowi, lecz nic nie uległo jakimś poważniejszym zmianom w brzmieniu, ciągle jest to dość surowy hard core z dwoma wokalami plus kobiece chórki.
Na LP znajdziemy 16 utworów w tym covery: HCP, Department Of Youth Services oraz Youth Of Today.
Trzeba dodać, że na wydaniu CD ukazało się 30 utworów: regularna płyta oraz dodane demo z 1992 roku. Jako ciekawostkę można dodać, że utwory zostały nagrane w studiu "kultowej" Eleni w kwietniu 1993 roku.
Cymeon X to zasłużony poznański zespół promujący ruch Straight Edge. 
Grupa istniała kilka lat aby zawiesić działalność i przekształcić się w hardcore'owy Respect.
Zespół wsławił się w promowaniu jedności na scenie HC/Punk (jak ja nie cierpię tego określenia), m.in biorąc udział w trasie z kultowym łódzkim zespołem Homomilitia, promując przy okazji wegetarianizm, weganizm, anty-faszyzm, równouprawnienie czy też życie w trzeźwości (wystrzeganie się alkoholu oraz narkotyków).
Taki mój mały wehikuł czasu.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz