niedziela, 4 grudnia 2011

Victim Of Safety Pin Polski Punk Underground 1977-82

W 2003 roku została wydana przez Supreme Echo na czarnym krążku kompilacja pierwszej polskiej fali punk rocka.
Ciekawa dlatego, że wydał ją Kanadyjczyk (mieszkający w Polsce przez kilka lat), który jest zafascynowany polskim punk rockiem.
Ciekawie jest również wydana, do LP dodana jest 20 stronicowa książeczka ze zdjęciami, opisami zespołów oraz dyskografią poszczególnych wykonawców.
Nakład płyty to 1100 sztuk - taką informację znalazłem na sieci.

Płyta zawiera 17 utworów takich kapel jak:
Rejestracja, Deuter, Kryzys, Dezerter, Brak, Tilt, Deadlock, KSU,
Nocne Szczury, Tass, TZN Xenna, Kult oraz punkowego barda Walka Dzedzeja.
Utwory zostały zremasterowane przez Ericha Kellera, które ciągle zachowują swój punkowy urok.
Ciekawą sprawą jest, że udało mi się kupić ten LP na czad giełdzie w 2010 roku w...Londynie za około 60 PLN, gdzie w Polsce (polskie portale aukcyjne, Discogs) ten LP osiąga dość zwariowaną cenę 200-500 PLN.
Po zakupie tej płytki przechadzając się po innych stoiskach zaczepiła mnie pewna Angielka. Po krótkiej rozmowie okazało się, że jej rodzicami są Polacy a ona sama urodziła się w Anglii. Powiedziałem jej, że szukałem tej płytki wiele wiele lat (pewien mój dobry kolega obiecał mi odłożyć 2 egzemplarze ale ciągle zapominał zrobić to mimo, że wydawca mieszkał drzwi obok niego!)
Przez pewien czas można było dość spokojnie dostać tą płytkę za 40-50 PLN jednak po pewnym czasie płytki się zapadły pod ziemię...
I tutaj chciałbym wrócić do mojej miłej znajomej z giełdy - powiedziała mi (w sumie potwierdzając moje "prywatne śledztwo"), że płyty są przechowywane i sprzedawane po kilka egzemplarzy raz na jakiś czas po właśnie tych chorych cenach.
Nie wiem na ile w tym prawdy a na ile w tym pankowej legendy.



7 komentarzy:

  1. Nie znałem wcześniej twojego bloga, ale z tego co widzę będę tutaj często zaglądał.

    Poproszę o tą płytę w flac i jak można o fotki poligrafii.
    Poproszę również o pierwszą Kobranockę, z Digitonu, w flac plus fotki poligrafii.

    A teraz lecę poczytać dalej....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. winylek>>>jestem na etapie apgrejdu mojego kompa jak i karty muzycznej.
      jeśli poczekasz około 4-6 tygodni postaram się zrobić ripa tego winyla w jeszcze lepszej jakości niż teraz mam.
      Kobranocka - no problemo.

      Usuń
  2. Jest szansa na KSU, z wydania Poltonu w flac, plus fotki poligrafii?

    Rozumiem, że flac robisz programem EAC?

    http://flacmusic.pl/zgrywamy-pyt-cd-do-flac.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. >>>winylek>>>
      Masz na myśli rip z winyla czy cd?
      Jeśli winyl to wydał Pronit a cd Digiton.
      Ja posiadam rip z cd Digitonu.
      Tak,jadę na EAC.

      Usuń
  3. Z CD.

    Szukam

    KSU - Ustrzyki (Polton CDPL-046)
    KSU - Pod prąd (Digiton DIG 132)

    oraz
    Kobranocka - Sztuka jest skarpetką kulawego (Digiton DIG 111)

    Najlepiej zawieś to na jakimś wieszaku typu rapidshare.

    Napisz czego szukasz, może akurat mam.

    Oczywiście poczekam, mi się nie śpieszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oferuję:
      Kobranocka - Sztuka jest skarpetką kulawego (Digiton DIG 111)
      KSU - Pod prąd (Digiton DIG 132)
      Słuchaj ja szaruję przez soulseek.Także jeśli możesz zainstaluj ten użytek.

      Usuń
  4. Zainstalowałem, jak cię tam znaleźć?

    OdpowiedzUsuń